woensdag 2 oktober 2013

Living puppets

Onze jongens hebben sinds enige tijd allebei een handpop. Voor de oudste zoon was dit 'nodig'. Hij zat behoorlijk in de knoop na alles wat er gebeurd is. Eerst een broertje dat sterft, het jaar erna een kleine zus in het gezin, het jaar erna opa die sterft... Hij wist het effe allemaal niet meer...
En op aanraden van de juf en een mama van een vriendje ben ik toen op zoek gegaan naar zo'n pop. En het werkt. Hij kreeg een naam van Jens: 'EVERT' en werd een lid van het gezin. Hij kon er zijn verhaal tegen kwijt en werd een hele andere Jens.
Tibo vroeg aan de sint ook zo'n pop, en kreeg er eentje: 'BERT'

Overal waar er iets te doen is gaan ze mee.

op deze foto: links Bert, ernaast Evert :-)

Na heel wat uitstapjes en beurten in de wasmachine vond Jens toch dat Evert zijn T-shirt aan vervanging toe was... Krijgt hij wat nieuw, mama?
We zullen eens kijken. Het oude T-shirt uit en kijken hoe het in mekaar zit, want die handen moeten daar natuurlijk ook door kunnen... Een stofje gekozen door Jens en we kunnen aan de slag.

En Evert is er blij mee! (en Jens ook :-) 

En dan was Tibo daar. Mama??? Ja Tibo??? Krijgt Bert ook wat nieuws?
Natuurlijk jongen! 


En nu hebben we 2 blije handpoppen :-) en 2 blije jongens :-)

5 opmerkingen:

  1. Dag Wendy, WAUW wat een verhaal! Ik ben Heleen Vandenabeele en ik volg de bachelor opleiding kleuteronderwijs aan VIVES Tielt. Ik heb zelf ook een Living Puppets aangeschaft. In je tekstje sprak je dat je zelf kleertjes hebt gemaakt voor de popjes. Heb je daarvan patronen of waar vind je zo'n patronen?

    Groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo
    Ik volg aan de hogeschool Thomas More te Vorselaar kleuteronderwijs. Ik heb voor mijn kerst ook zo'n pop gekregen en zou ze willen aankleden aan verschillende thema's. Zou jij die patronen willen delen of misschien willen uitleggen hoe je zo iets maakt ?

    Hartelijke bedankt
    Yndia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo yndia je hebt eigenlijk geen patroon nodig als je de pop op het stof legt en dan de nek en de schouders tekent en daarna naar je de armen an het lichaam is hij klaar ik heb er 10 min over gedaan.

      grtjs THA

      Verwijderen