dinsdag 13 augustus 2013

Speelhuisje om mee te nemen.

Mijn petekindje is bijna jarig. Tijd om eens na te denken over een leuk kadootje.
En het mag iets speciaals zijn. Hij is bijna gelijktijdig geboren met ons Woutje, dat we jammer genoeg niet in onze armen konden sluiten.
De band met Leander, waar ik meter van mag zijn, is dus heel erg speciaal!

En we vonden een leuk kadootje: Een speelhuisje om mee te nemen.



Het patroon:



En dan gaan we knippen.


Ik gebruikte groene fleece en heb deze met vlieseline verstevigd. 
Dan heb ik met wit textielkrijt de lijnen van het patroon overgetekend. 
Dat maakt het achteraf makkelijker om te knippen.
Voor de straten heb ik zwarte vilt gebruikt. En met witte flexfolie maken we de streepjes erop.

De aankleding:

werden gemaakt met vilt, flockfolie en flexfolie:

Een station

politiekantoor en zwembad

bouwwerf

boerderij

dierentuin

speeltuin

carwash

brandweerkazerne en tankstation

vijvertje en ziekenhuis
Als je de mat hebt aangekleed moet hij geknipt worden, om er een huisje van te kunnen maken. Je knipt tot tegen het middelste deel. ZEKER NIET VERDER!!



De buitenkant:


hier weer dezelfde vorm als het bovenstaande patroon.
Zo kan je gemakkelijk de afmetingen terugvinden.
En dan nog 16 rode stukjes vilt met velcro om het huisje dicht te kunnen maken.

Zo het huisje/speelmat is klaar! 



Nu hopen dat hij er blij mee is... Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten